zondag 30 oktober 2016 in Tholen
Om als vereniging een Nationale Teamrit Puzzelen uit te zetten, moet men lid zijn van de NRF. Gezien het feit er geen enkele vereniging zich had aangemeld voor de organisatie, hadden Hans Keuning en Willem Olie zich dit jaar aangemeld als uitzetters. Hans Keuning (lid AMCS) had daarom AMC The Skymasters om hulp gevraagd om de rit onder auspiciën van The Skymasters uit te zetten.
Het bestuur van The Skymasters gaf daar groen licht voor, met dien verstande dat zij zich verder niet met de organisatie bemoeide. Hans stemde daarmee in en hij benaderde o.a. leden van AC De Ellerijders, MAC Tholen, GAC De Krabbenrijders, MAC Rijnland en AMC The Skymasters om te helpen bij het invullen van allerlei functies. Vele gaven hieraan gehoor en met elkaar is de organisatie een succes geworden.
Het was zondag 30 oktober een mooie droge dag met zon en om 9 uur in de morgen liepen de eerst teams binnen in Sport- en Gemeenschapscentrum Meulvliet Zoekweg 8 in Tholen.
The Skymasters waren vertegenwoordigd met één Team onder de naam Groene Hart dat bestond uit: Joop Winkel (bestuurder), Gerard van Leersum (kaartlezer), Arthur Hol (bestuurder) en Constance Stuurman (kaartlezer) |
De MAC “Krimpenerwaard” vormde samen met MAC de Zeeuwen één Team.
Dit Team bestond uit Sjirk Attema sr. (bestuurder), Joke Klijnjan (kaartlezer), Rien Hermans (bestuurder) en Rietje Hermans (kaartlezer).
De ontvangst in Sport- en Gemeenschapscentrum Meulvliet was goed verzorgd, bij binnenkomst kon men koffie of thee pakken met wat lekkers erbij. Er was een scherm in de zaal waar alles op geprojecteerd werd ter voorbereiding op de Teamrit Puzzelen. Om 9.31 uur vertrok het eerste Team in de Toerklasse van de 8 Teams en daarna vertrokken de 9 Teams in de Sportklasse. Groene Hart van The Skymasters vertrok om 9.57 uur als 8e Team en alle Teams reden gezamenlijk eerst het rode traject. Voor ons Team van start ging was er eerst nog overleg met de opdrachten in het rode traject, doordat Gerard van Leersum een blad vergeten was terug te slaan begonnen wij aan het witte traject, dit duurde een halfuur voor ik in de gaten had dat wij aan het verkeerde traject bezig waren. Als de bliksem Arthur Hol gebeld dat wij aan het verkeerde traject bezig waren en wij terug naar de start gaan om opnieuw te beginnen met het rode traject. Wij hebben gelukkig tijdwinst in kunnen halen op langere stukken en in overleg met Arthur over rebussen die in de route waren vermeld, kon hij de antwoorden doorgeven zodat wij daar ook nog tijdwinst in liepen.
Wij waren ongeveer 10 minuten later aan de finish dan Arthur en Constance daar hebben wij gezamenlijk de opdrachten doorgenomen, om daarna de verschillen van de routecontroles op de controlekaart te noteren. Daarna gingen wij het witte traject rijden en Arthur en Constance het blauwe traject, bij terugkomst in Sport- en Gemeenschapscentrum Meulvliet van beide trajecten hadden alle deelnemers 1 uur pauze ondanks dat men te laat was binnengekomen. Ik wil de organisatie hiervoor een groot compliment geven, hierdoor kon men rustig eten en overleggen met elkaar over de gereden trajecten wit en blauw.
Overigens was de lunch goed verzorgd men kon kiezen uit 2 soorten soep, verschillende soorten brood, diversen soorten beleg, kroketten (deze werden regelmatig bijgevuld) en er lagen ook nog diversen soorten fruit.
Intussen had men de tussenstand van het rode traject opgehangen en daarin bleek dat Arthur en Constance in het rode traject 90 strafpunten haalde plus 34 aan tijd en zij hadden beter gereden dan wij met 210 behaalde strafpunten plus ook 34 tijd.
Een groot compliment voor Arthur en Constance die normaal bij ons in de Toerklasse rijden. Omdat wij geen Team konden formeren in de Sportklasse voor The Skymasters reden zij voor het eerst de Teamrit in de Sportklasse. In de tussenstand bleven wij als Groene Hart van The Skymasters op een 8e plaats staan.
Na de lunch gingen wij het blauwe traject rijden en Arthur en Constance het witte traject, in beide trajecten waren tijdens de lunch enkele opdrachten veranderd. Het was opletten of de controle die bij de andere Team bijvoorbeeld wel goed was en nu niet.
Bij terugkomst in de zaal en het nuttigen van een consumptie namen wij met elkaar de trajecten nog even door en rond 17.15 uur werd de uitleg van alle trajecten uitgedeeld aan de Teamleiders. In traject wit verschilde de strafpunten niet zoveel Joop en Gerard 300 strafpunten plus 35 tijd en Arthur en Constance 330 strafpunten plus 38 tijd en in traject blauw was het verschil wat groter met Joop en Gerard 120 strafpunten plus 35 tijd en Arthur en Constance 270 strafpunten plus 38 tijd.
Dit resulteerde dat Groene Hart The Skymasters op de 8e plaats eindigde met 1393 strafpunten, van de 9 Teams die meededen in de Sportklasse. Het was ondanks enkele neutralisaties een goed te rijden Teamrit in de omgeving van Tholen.
Het Team van MAC “Krimpenerwaard samen met MAC de Zeeuwen behaalde de tweede plaats met 1563 strafpunten en ik wil Sjirk Attema sr., Joke Klijnjan, Rien Hermans en Rietje Hermans feliciteren met het behaalde resultaat. |
Ondanks dat er verschillende meningen waren over de Teamrit Puzzelen en er enkele schoonheid foutjes inzaten wat de uitzetters ook toegaven, wil ik Hans Keuning en Willem Olie hartelijk bedanken voor het uitzetten van de Nationale Teamrit Puzzelen.
Wij als Groene Hart van The Skymasters hadden de instelling we zien wel waar we eindigen, maar meedoen is leuk en wij kijken alweer uit naar volgend jaar.
Joop Winkel