Traject 3 was een traject van uitersten: het aantal fouten liep van 0 (4 maal!) tot en met 14, en het moment van inzenden van 1 augustus tot en met 15 september, om precies te zijn van 4 dagen na publicatie tot 1 minuut voor de deadline. Dat laatste is strikt genomen niet helemaal waar, want de laatste inzending, die van Joep Wanders, kwam in de loop van de nacht binnen, en dat ben ik van Joep wel een beetje gewend. Deze keer was er een goede reden:

In de begeleidende tekst bij traject 2 kon u onder andere het volgende lezen: "Het traject eindigt bij VTC 2, en of dat ook de finish is, dat is op dit moment nog onbekend. Als het de uitzetter lukt om nog een derde traject te vervaardigen (om nog maar te zwijgen over de eindcontroleur, die ook weer overuren heeft gemaakt), dan volgt dat traject later in deze zomer nog."

Inmiddels is er witte rook:

Voor-praat

In het "woord vooraf" in de uitleg van traject 1 ging het onder andere over spookcontroles. Na het lezen daarvan bent u traject 2 misschien wel begonnen met het opsporen van dergelijke controles. Zag u controles die zo te zien buiten alle mogelijke routes stonden? En jawel, er stonden er een paar. Maar dat was eigenlijk niet de bedoeling… Het idee was u lekker te laten zoeken, maar dat ze er deze keer niet zouden zijn! Maar doordat enkele situaties uiteindelijk anders op de kaart stonden dan oorspronkelijk de bedoeling was

Het is al weer eventjes geleden dat we buiten ritten mochten rijden. De laatste nationale rit die doorging was de Pijlenrit, op 29 februari (!), en het eerste traject daarvan is hier besproken in column 90, d.d. 3 mei. Vanwege allerlei (trajecten van) droogritten die tussen de daarop volgende afgelastingen wèl doorgingen is het bespreken van het tweede traject van de Pijlenrit “eventjes” blijven liggen. Maar in deze column pakken we de draad weer op.

Zelden zal een rust tussen twee trajecten zo lang hebben geduurd als die tussen het eerste en tweede traject van de RdV 2020: bijna een maand! Maar het voordeel is dat U even helemaal tot rust kon komen, alvorens te beginnen aan dit tweede traject. We gaan verder waar het eerste traject eindigde, dus bij VTC 1. Dat is vlak bij het inmiddels meermalen bezochte dorp Vries, dat nu voor de verandering eens op zijn plaats kan blijven liggen! Het traject eindigt bij VTC 2, en of dat ook de finish is, dat is op dit moment nog onbekend.