Toen een jaar geleden op deze plaats de Golfrit van 2016 werd besproken kwamen daarin twee wensen mijnerzijds naar voren. Ten eerste merkte ik op "dat we de wegen (en wegverleggingen) rondom Horst en Sevenum nu wel kennen", en ten tweede dat autoclub "Gaef um Gaas" misschien iets meer aandacht zou kunnen besteden aan de grootte en de plaatsing van de controlebordjes. 

De Pijlenrit, met een hoofdletter P. Niet te verwarren met "een" pijlenrit, met een kleine letter p. Die met de hoofdletter kenmerkt zich al sinds mensenheugenis door het afwijkende reglement (geen herconstructies maar steeds een nieuwe route) en de bijzondere opdrachten "NR", "VV" en "DMP". Zowel in 2015 als in 2016 heb ik dat reglement en die opdrachten hier besproken, dus volstaat het nu daar naar te verwijzen. 

subtitel: Wat is het opnamepunt?


Piet van Rijckevorsel, die bij mij bekend staat als "de" uitzetter van de Turfschiprit (hij heeft sinds 1991 de Turfschiprit al 18 keer uitgezet!), begint een aardige reputatie op te bouwen als bedenker van goede vallen met een hoog intrap-gehalte. 

Veel van de voorgaande columns eindigden met "iets uit de oude doos". Laten we nu voor de verandering eens beginnen met iets ouds. De volgende anekdote stamt weliswaar uit een minder ver verleden dan de verhaaltjes die U hier al eerder heeft kunnen lezen, maar is grappig genoeg om hier een plaatsje te verdienen. 

Tsja, daar sta je dan toch even met de handen in het haar. Je bent bezig met een pijlen/punten-traject, en het reglement zegt "indien U op weg bent naar een PUNT, dan is de route geheel vrij, en mogen geen routecontroles worden aangedaan" (of woorden van gelijke strekking). Okay, altijd wel leuk, zo'n vrije route: zie maar hoe je er komt, over wel- of niet-kaartwegen, alles mag, en alleen op het punt zelf kan een controle staan (in dit geval, om precies te zijn: binnen 30 meter van het punt).