Gelukkig zijn de droogritten die wij de laatste tijd krijgen voorgeschoteld van dermate hoge kwaliteit dat ze genoeg stof leveren om het in deze columns nog een tijdje vol te houden. Hoewel het misschien aansprekender is om over 'echte' ritten te rapporteren vormen ze een redelijk alternatief (om met D66 te spreken). Over D66 gesproken, was het niet Wim Kan (die van "wat kan kan, kan kan alleen") die opmerkte "als politieke partijen een jaartal in hun naam opnemen dan zijn er kennelijk te veel"?

steenkolenengels

Zolang er nog steeds geen "echte" ritten zijn om te bespreken moeten we ons noodgedwongen blijven beperken tot droogritten. Het is niet onlogisch dat deze variant van het kaartlezen onder de huidige omstandigheden erg in trek is (je moet toch wat…?). De liefhebber kan momenteel aan de lopende band bezig zijn met het oplossen ervan. Ik schreef al eerder dat de bekende ritten van de Baronierijders en van RallyNews gezelschap hebben gekregen van die van de DHRC, van de Amac, en van onze Engelse vrienden van Targa Resto in Casa.

subtitel: Resto in Casa, Stay at Home, Blijf Thuis

De eerste twee nationale kampioenschapsritten van 2021 (Botterronde en Pijlenrit, beide van de Ellerijders) zijn alweer afgelast. Dat betekent dat het ernaar uitziet dat we hier voorlopig geen recente ritten kunnen "behandelen". En omdat de dames en heren kaartlezers die noodgedwongen hun toevlucht hebben genomen tot droogritten (door sommigen trouwens "tafelritten" genoemd) daar nog wel even mee moeten doorgaan, en anderen misschien hun voorbeeld zullen volgen, zullen we het hier ook maar (weer) eens over droogritten gaan hebben.

Hoewel het er na de eerste lockdown even naar uitzag dat we in het najaar weer ritten zouden kunnen rijden heeft de "tweede golf" daar een stokje voor gestoken. Een blik op de rittenkalender leert dat we voorlopig nog even geduld moeten hebben. Laten we hopen dat we in het voorjaar van 2021 weer aan de slag kunnen. Voorspelling mijnerzijds: met hoge deelnemersaantallen (want iedereen zit momenteel te popelen van ongeduld)!
Laten we intussen eens kijken of er weer een column te vullen valt zonder dat er een recente rit te bespreken is. En dus vallen we noodgedwongen terug op de rubriek 'Varia', waarvan dit overigens al de 17e aflevering is.

Traject 3 was een traject van uitersten: het aantal fouten liep van 0 (4 maal!) tot en met 14, en het moment van inzenden van 1 augustus tot en met 15 september, om precies te zijn van 4 dagen na publicatie tot 1 minuut voor de deadline. Dat laatste is strikt genomen niet helemaal waar, want de laatste inzending, die van Joep Wanders, kwam in de loop van de nacht binnen, en dat ben ik van Joep wel een beetje gewend. Deze keer was er een goede reden: